Digileen luistertip



Digileen is een gratis online discotheek. Je kan cd's (of enkele tracks ervan) downloaden en die 1 week gratis beluisteren, zonder verdere verplichting. Een aanrader voor wie zijn muzikale grenzen wil verleggen (of gewoon wat achtergrondmuziek wil beluisteren terwijl hij surft of werkt). Een link op deze blog (rechtsboven) geeft je meer informatie over Digileen.

Omdat ik nogal van solo pianomuziek hou ga ik daar bij Digileen regelmatig naar op zoek. Zo kwam ik onlangs bij Christoph Stiefel terecht. Voorheen had ik nog nooit van de man gehoord maar de teststukjes klonken veelbelovend. Opvallend was dat veel nummers de titel (of ondertitel) 'Isorhythm' meekregen. Ik kende al isobaren en isothermen, dus naar analogie zullen isorhythms wel (muziek)lijnen zijn die dezelfde ritmes met elkaar verbinden. Via google weet ik ondertusen dat Stiefel een Zwitserse jazzpianist (en componist) is, geboren in Zurich in 1961. Op Youtube vond ik diverse filmpjes die mij nog nieuwsgieriger maakten (zie eentje hierboven).

Digileen biedt drie cd's van Stiefel aan : 'Isorythms for solo piano', '7 meilen Stiefel' en 'Inner language trio'. Die ga ik in de komende weken één voor één beluisteren.

Labels: |

0 reacties: