Alicja over de filosoof als kind (en het kind als filosoof)

"Ik was een speelvogel, koppig en opstandig. Ik kon vervelende vragen stellen en was heel gevoelig voor onrechtvaardigheid. Ik herinner me dat we in de kleuterklas leerden wie eerst gered moest worden als er een brand uitbrak: eerst de kinderen, dan de vrouwen en daarna pas de papa's. Ik vond dat verschrikkelijk! Waarom kwamen de papa's als laatste? Wat is het leven van een kind waard zonder een papa, dacht ik dan. Of als men in de catecheseles zei dat je God liever moest zien dan iedereen op de wereld. Dan dacht ik "Allez jong! Dat kan ik niet!" Toen heb ik echt gezegd: "Sorry God, ik zie mijn ouders liever, jij hebt nog niet de helft gedaan van wat zij voor mij hebben gedaan!"

Alicja Gescinska : interview (in Psychologies Magazine)

Bulderlacht : De beste grap volgens Alicja Gescinska (in HUMO)

|

0 reacties: