JEUGDBOEKENWEEK in de BIB


'Kunt u me misschien vertellen welke kant ik op moet?' vroeg Alice.
'Dat hangt er heel erg van af waar je heen wil,' zei de Kat.
'Dat kan me niet zoveel schelen -' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je op gaat,' zei de Kat.
'-als ik maar ergens kom,' voegde Alice er bij wijze van verklaring aan toe.
'O, dat zal wel lukken,' zei de Kat, 'als je maar lang genoeg doorloopt.'
Daar was volgens Alice niets tegen in te brengen, dus probeerde ze het met een andere vraag. 'Wat voor mensen wonen hier in de buurt?'
'Die kant uit,' zei de kat, met zijn rechter poot zwaaiend, 'woont een Hoedenmaker; en die kant uit,' zwaaiend met zijn andere poot, 'woont een Maartse Haas. Ga maar langs bij wie je wil: ze zijn allemaal getikt. Ik ben getikt, jij bent getikt.'
'Hoe weet u dat ik getikt ben?' zei Alice.
'Dat moet wel,' zei de Kat, 'anders was je hier niet gekomen.'

Tijdens de jeugdboekenweek worden in de bibliotheken van De Leesdijk, dus ook in Schellebelle, Serskamp en Wichelen, kunstwerken tentoongesteld geïnspireerd door 'Alice in Wonderland'. Wie niet langsgaat ... die is pas goed getikt.

Labels: |

0 reacties: