Morag Campbell acteert in "Alleen Eline"



Alleen Eline vertelt het verhaal van Eline (Line Pillet), een jonge sociale fysiotherapeute die samenwoont met haar charmante beste vriend (Joren Seldeslachts).

In haar nieuwe job moet ze zich ontfermen over de zesjarige Joy (Morag Campbell), die na een tragisch auto-ongeval in een revalidatiecentrum is beland. Al snel beseft Eline dat de sleutel tot herstel Joy's vader Lars (Yannick De Coster) is ...

Deze nieuwe Vlaamse langspeelfilm wordt geregisseerd door de Vlaamse regisseur Hugo Van Laere.
Eén van de hoofdrolspelers is de tienjarige Morag Campbell, afkomstig uit Schellebelle!

We konden Morag strikken voor een kort interview.



Hallo Morag, gefeliciteerd met jouw rol in deze film! Hoe ben jij actrice geworden? Heb je auditie moeten doen voor deze rol?
 
Ja! Er zijn in totaal 30 meisjes op auditie geweest bij mijn mama (zij is de casting director).

Ze heeft me gewoon auditie laten doen tussen de meisjes en niet verteld aan de regisseur dat ik haar dochtertje ben.

Toen er werd gebeld dat ik de rol had, heeft ze het verteld en dat was voor de hele crew natuurlijk een leuke verrassing!

 

Wat vond je het leukste aan acteren?

Dat ik eens iemand anders mocht "spelen". Joy is rijk, koppig en verwend, en dat ben ik niet.....

Ik mocht ook leren paardrijden voor de rol, en moest lessen nemen om geloofwaardig met een kniebrace te kunnen stappen en dat was heel leerrijk.....

Ik heb toen ook kindjes ontmoet die echt een ongeluk hebben meegemaakt, om zo te leren hoe ik mijn rol moest opbouwen.

Ik had dus totaal niet verwacht dat je zoveel moet doen als je acteert. Vroeger dacht ik dat filmen gewoon een camera was met een klankman en de acteurs.

Ook op de set bijvoorbeeld.....als ik daar aankwam was er eerst repetitie, dan de regisseur die zegt wat hij wil dat ik doe, dan kostuums passen, dan make-up en kleding beslissing, dan een doorloop met alle acteurs, dan lichtposities aannemen, dan de decorman die alles goed zet, om dan pas te acteren. 

En zoveel leuke mensen om me heen, dat was heel tof!

© Frederik Beyers


  Waren er ook dingen die je helemaal niet leuk vond?

Nee, zelfs het wachten was plezant, want dan kon ik mijn tekst nog een beetje bekijken.

  • Heb je nog plannen in de filmwereld?

Niet echt, maar als ze het mij nog eens vragen en het is een leuke rol, dan doe ik graag weer mee om nog zo'n leuk avontuur te beleven. 

  • Heb je de film al gezien en wat vind je van het eindresultaat?

Ik heb de film nu al een paar keer gezien en ik vind het nog steeds leuk, het is een mooi verhaal.

Ik vond het de eerste keer heel erg cool om mezelf in de cinema te zien!

We zijn ook met de klas gaan kijken en iedereen vond het speciaal om mij zo te zien. 

Het was heel leuk om dat ook met mijn klasgenootjes te kunnen delen.

Bedankt voor het interview!

 

Labels: |

0 reacties: